tiistai 22. marraskuuta 2011

"Onks teis jotain pahastikki vialla?"

On joo...ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä. Olen siis viimesen kahden viikon aikana kahdessti maannut sairaalassa päivystyksessä erilaisten kipujen kanssa, onneks kaikki ei ny sentään liittyny lapsettomuuteen. Mutta tällä hetkellä siis olen sairaslomalla endometriooman ja välilevynpullistuman takia (no tota onneks vasta epäillään) ja särkylääkkeitä sitten menee sen mukaisesti, suhteellisen hyvässä sumussa elelen...eipä ainakaan pyöri päässä lapsettomuus, ku ei liiku päässä oikein mikään.


Ainut hyvä puoli tässä on että olen saanut taukoa töistä, siellä alkoi tilanne mennä turhan stressaavaksi että olen jo miettinyt työpaikan vaihtoa sen takia. En oikein usko että yhtään ylimääräistä stressiä enää tähän kaipaan ja toisaalta ei toi nykyinen työ enää oikein anna mitään, ei ees kunnolla palkkaa.


Toinen kierto clomilla menossa (oikeastaan ties kuinka mones, mutta koska pidettiin se puolisen vuotta taukoa lasken alusta uusiks) ja toiveissahan tietysti olisi se paras "joululahja" mutta en oikein usko että nyt onnistuu, joten tällä erää keskityn siihen että makaan sohvalla/sängyssä ja parannan tuon selkäni ja vähitellen voisi sitten aloittaa kuntosalilla käymisen uudestaan, jos vaikka ensi kesänä oikeasti olisi rantakunnossa eikä näyttäisi rantautuneelta hylkeeltä...


Onko muuten kukaan kuullut että foolihappo auttaisi endokipuihin? Pitää varmaan testata...vaikka pitäisihän mun sitä tietty jo vetää kaksin käsin napaan raskaustoiveiden takia ;)

3 kommenttia:

  1. Mun endo ei ole ollut kovin paha, mutta nyt kun ajattelen, niin kivut kyllä helpottivat jossain vaiheessa melko merkittävästikin. Olen varmaan pari vuotta syönyt foolihappolisää raskaustoiveiden vuoksi. Ei tiedä vaikka sillä olisi ollut jotain vaikutusta. Kaikkea kannattaa kokeilla.

    VastaaPoista
  2. Foolihaposta ei ole ollut mitään apua endokipuihin ainakaan mulla enkä ole kuullut koskaan kenenkään sanoneen sen auttavan. Ainoa mikä pitää kivut siedettävässä tasossa kotioloissa mulla on Miranax. Poishan niitä ei saa ilman leikkausta tai raskautta.

    VastaaPoista
  3. Vähän asian vierestä... Itse suhtaudun nyt ankaremmin kuin lapsettomana kaikkiin ajattelemattomuuksiin, mitä sitä on kuullut ja kuulee edelleen. Nimenomaan perheellisten pitäisi tietää, miten iso onni lapsi on.

    VastaaPoista