maanantai 5. toukokuuta 2014

Ylpeys

Hitsi mä alan olla ylpeä tosta mun opparista...tekstiä tulee ja oikeesti se vaikuttaa ihan järkevältä tekstiltä, ihan ku oikeesti tietäisin asiasta jotain.
Vielä en ole päässyt kunnolla syventymään endon ja ravitsemuksen saloihin...se taitaa olla kesän urakka, koska lähes kaikki tutkimukset on englannin kielisiä ja ihanaa tieteellistä tekstiä. Nyt siis keskityn endometrioosin saloja selvittämään ja kirjoittamaan...joululle olisi tarkoitus saada tuotos valmiiksi. Melkein tuntuu ku oisin raskaana, laskettu aika vaan ei ole ihan varmaks lyöty, mut toivotaan että pysyn aikataulussa ja vuoden lopussa tulee potilasopas esille.

Mut oon kyllä uuttakin oppinut täs viime päivinä, varsinkin omasta tilanteesta ja miks lääkäri ei sitä laparoskopiaa ole tyrkyttänyt...ja kaikki lukemani on kyllä vahvistanut omaa mielipidettä siitä että kyllä mun sisuskalut on aika endolla kuorrutettuja, joten parempi toivoa raskautta. Sillä en usko että laparoskopiasta mitään hyötyä kipuihin olisi vaan avoleikkaus siitä tulisi

2 kommenttia:

  1. Sun opinnäytetyö vaikuttaa mielenkiintoiselta! Mulla suositeltiin hoitoja ennen laparoskopiaa, koska endoklöntti on ilmeisesti niin iso että myös leikkaus olisi iso... Isompi leikkaus saattaa kai sitten osaltaan vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin.

    VastaaPoista
  2. Mulla sama homma, välillä täs hoitorumbassa tuli mieleen et oisko pitäny kuitenkin pyytää se lapa, mut onneks oon jättäny pyytämättä...ois varmaan koko sisuskalut poistettu jo ja oisin jonkun avanteen kaupanpäällisiks saanu.
    Aihe on kyllä aivan unelma, ei yhtään haittaa aikaa tähän pistää...ku samalla luokkakaverit valittaa omistaan

    VastaaPoista