tiistai 17. syyskuuta 2013

Haaste

Kysymykset:

1.Mietitkö usein maailman ihmeellisyyttä ja sen syntymistä/muodostumista?
Välillä paljonkin, olisi mielenkiintoista nähdä miten maailma ja kaikki eliöt täällä ovat syntyneet. Viime aikoina yllättäen syntyminen on ollut mielessä, mikä vaikuttaa siihen että toiset lajit lisääntyvät ja toiset alkavat kuolla sukupuuttoon, kyllähän tuohon tietysti meidän oma käytöksemme vaikuttaa (metsästys, metsähakkuut jne) mutta uskoisin, että joku syy on sille että lajeja on tuhoutunut (siis muutakin syytä kuin ihmiset) maapallolta. Itse olen aina uskonut evoluutiteoriaan, ja olisi tosi mielenkiintoista nähdä oikeasti se miten ihminen on kehittynyt, siis ihan fyysisesti olla vieressä katsomassa kun laji muuntautuu :) 
Tästä aiheesta voisin paapattaa vaikka kuinka paljon, varsinkin tuosta ihmisten osuudesta lajien tuhoon ja maapallon tilaan.

2.Miksi haluat/halusit tai et halua/halunnut lapsia?
Itsekkäästi haluan, että joku kutsuisi minua äidiksi. Haluan että olisimme perhe ja toivoisin kovasti että sitten eläköityneenä vanhuksena minulla olisi omia lapsia tukena. Haluan jatkumoa meidän suvulle. Mutta pääasiassa haluan olla äiti :)

3.Mitä lehtiä luet edes suht´säännöllisesti? /Jos et lue mitään, mikset?
Luen lähes joka aamu savon sanomat, lisäksi sairaanhoitaja lehteä ja tehyn lehteä, niiden tullessa.

3.Mikä tilanne on aiheuttanut eniten kateutta sinulle viimeisen vuoden aikana?
Kaverini 3kuukauden asuminen ulkomailla, olen aina halunnut itsekin elää ja asua ulkomailla, mutten ole sellaiseen saanut vaihto-opiskelun jälkeen tilaisuutta. 

4.Mitä sanot harrastuksiksesi, jos joku niitä kysyy? [Nehän ei välttämättä ole harrastuksiasi oikeasti :D]
Lenkkeily (eli kävelyt koirien kanssa), lukeminen (nykyään erilaiset hoitotyön kirjat), leffat (nämäkin nykyään enemmän vuokraleffoja tai netflixiä, kuin ihan teatterissa käyntiä), maalaaminen ja piirtäminen (millon lie viimeks olen ees kumpaakan tehny...) valokuvaus (enemmän ja vähemmän aktiivisesti tätäkin...)

5.Mitkä 10 sanaa tulevat mieleesi sanasta "lastensuojelu"?
Lööpit, työpaikka, sossu, lapset, tarve, "kädettömyys", lait ja niiden muokkailu, rajat ja rakkaus

6.Kenen et haluaisi lukevan blogiasi tietäen, että se on sinun?
En oikein tiedä, ehkä luokkakaverien, kuitenkin sen verran henkilökohtaisia asioita etten haluaisi heidän näitä välttämättä tietävän...tai ainakaan ihan kaikkia mun ajatuksia lukevan

7.Mikä antaa sinulle toivoa, kun sitä eniten kaipaat?
Mies, äiti, sisko...maalaaminen(mitä en hetkeen edelleenkään ole tehnyt), lukeminen, luonto (jostain syystä kunnon metsälenkki koirien kanssa saa toiveikkaammaksi)

8.Mikä on oudoin esine, jonka tiedät olevan olemassa lapsiperheitä/lapsia varten?
Tähän en oikein osaa sanoa mitään...ehkä ne kypärät ettei lapsi lyö päätään mihinkään(vaikka onhan niissäkin ideansa) toisaalta kaikki omituiset kulmien pehmikkeet ja laatikoiden lukitsemissysteemit on vähän outoja mun mielestä, mutta luultavasti hyödyllisiä nekin (omasta mielestä teräesineet voisi sijoittaa niin ettei haittaa vaikka lapsi niitä laatikoita tonkii ja miten ihmeessä sä kaikki kulmat asunnosta pehmität?)

Mitkä kolme sanaa kuvaavat parhaiten pukeutumistyyliäsi?
Mukava, rento, ei muodikas ;)

Faktat, ajattelinpa näitäkin laittaa...eli 10 outoa faktaa minusta:
1. Olen turhantarkka joistain asioista (pyykit ripustetaan tietyllä tavalla jne) tästä johtuen teen kotona paljon kotitöitä ja valitan niiden määrästä
2. Opintojeni edetessä olen innostunut (ehkä turhankin paljon) lääkehoidosta ja kliinisestä hoitotyöstä, eli olen rohmunnut koulunkirjastosta julmetun painavia opuksia ihan omaksi lukemiseksi (ja näistä muutaman olen ajatellut ostaa itselleni)
3. Välillä ihmettelen miksi painan näin paljon, vaikka liikun vähintään tunnin päivässä ja ruokailenkin kohtuullisen terveellisesti (ja siinä se syy onkin...kohtuullisen terveellisesti) vaikka tiedän, että pitäisi syödä vähemmän
4. Horoskoopiltani olen neitsyt ja valitettavasti iän myötä olen huomannut olevani perinteinen neitsyt ihminen
5. Tykkäisin matkustella enemmän (paljon enemmän) rahat ei vaan riitä
6. Rahat ei riitä matkailuun, koska tuhlaan liian helposti...en osaa säästää vaan saatan innostua ruokaostoksillakin ostamaan jotain ihan järjetöntä (kuten viime viikolla päärynäomenan...helevetin pahanmakuinen oli, liekkö pilaantunut vai oikeesti täysin evoluution vastainen tuotos)
7. Saatan lukea useampaa kirjaa yhtä aikaa, minulla on tälläkin hetkellä neljä kirjaa kesken joita luen aktiivisesti (lisäksi ne hoitotyön opukset) Minä siis luen paljon
8. Minua ärsyttää ihmiset jotka jättävät työnsä puolitiehen (vaikka oma rakas miehenikin tekee niin)
9. Viime aikoina olen huomannut, että minusta on tullut hieman "viherpiipertäjä", nykyään pohdin enemmän sitä miten käyttämäni tuote kuormittaa luontoa kuin sitä mitä se maksaa...tai sen käytännöllisyyttä
10. Inhoan shoppailua, kenkä- ja ruokakaupat on ainoita, joissa jaksan haahuilla ajan kanssa...muissa en tunnu kuuluvani koko liikkeeseen (kirppareista tykkään ja niissä kyllä voisin kuluttaa vaikka kuinka pitkiä aikoja)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti